Saturday, December 3, 2011

不经一番寒彻骨

首先,我热爱科学,我相信科学可以帮我们解释这个世界。我理性。
同时,我热爱写作,我认为文字可以让我们感受这个世界。我感性。 

科学讲究experiment和evidence,1660年成立的Royal Society是历史最悠久的科学权威团体,它的motto是“Nullius in verba”(可以被译为"Nothing by words alone",也就是“口说无凭”--> You have to do the experiment 

写作讲究的是文字。对我来说,文字就是我们用来感受这个世界的experiment和感觉的evidence..

* * *

再次用灵感,写一个故事,幻想一个对话。 

我:“那种感觉就好像下大雨了,看着你一个人独自淋雨,虽然无法让雨停下来,但我会站在你身边,帮你撑伞,等到雨停。我无法预料未来,只求现在尽量活得无悔..."
她:“你好傻..." 
我:“人如果太过精打细算,赢得了世界,却输掉了自己,失去了自我,那样的话,又有什么意义呢?”
她:“人生有很多事情都是徒然无功?”
我:“是呀,但是 Never regret .. if it's good, it's wonderful; if it's bad, it's experience...”

   
The Rose... 这首歌的歌词真的很美,加上动听的音乐。听了,就再也无法忘怀。
 “Some say love, it is a river that drowns the tender reed. Some say love, it is a razor that leaves your soul to bleed. Some say love, it is a hunger,an endless aching need.

 I say love, it is a flower and you its only seed.

 It's the heart afraid of breaking that never learns to dance, It's the dream afraid of waking, that never takes the chance. It's the one who won't be taken, who cannot seem to give and the soul afraid of dying, that never learns to live.

When the night has been too lonely and the road has been too long, and you think that love is only for the lucky and the strong.


Just remember in the winter, far beneath the bitter snows lies the seed, that with the sun's love in the spring becomes the rose

偶然想起玫瑰是英国的国花。脑海同时浮现另一朵花:

“不 经 一番 寒 彻骨, 哪 得 梅花 扑鼻 香?”

No comments: